BigFoot (2006) - Recenze

8. prosince 2010 v 5:22 | Isla-Nublar-Crew |  Filmy
BigFoot (2006)
Bigfoot (2006), Kredit: www.filez.st

Až doposud jsem se bláhově domníval, že sepsat recenzi na špatný film je vskutku a veskrze jednoduchý úkol. Tento odpudivý "film" mne však neblaze vyvedl z omylu.
Film začíná v duchu filmů z osmdesátých let. Kamera zabírá přírodní scenérie, volavky a další divou zvěř. Vycházka juvenilního jedince mývala je však nadále narušena jakousi prašivou tlapou. Bez povšimnutí u mne nezůstal fakt, že si mládě mývala prakticky ničeho před útokem nevšimlo. Bylo víceméně sebráno ze země. Následující scéna je takřko vystřižená z některých rodinných komediálních filmů. Nově přistěhovaný otec s dcerou projíždějí jejich novou ulicí. Dcera co chvíli vykřikne, jestli se některý z dalších domů stane jejím novým domovem. Otec jí posléze uzemní tím, že budou  žít v jakési jednopatrové budobě.
Posléze je otec navštíven jakýmsi policistou, který si nalezl oblibu v alkoholu. Toto bradaté individuum se nebojí zasednout za volant, ačkoliv je těžkě podnapilé. Několik piv a panáků neznámé značky pro něj nejsou v řízení zhola žádné překážky. Velkou zvláštností je fakt, že tento policista je stal mou nejoblíbenější postavou z celého filmu (Žádná postava, která by více oplývala charakterem zde bohužel není). Prapodivné události započívají  tím, že díky průmyslové výstavbě bude zvěř vytlačována do periferie Amerického městečka. Mezi nejrůznější zvěří se vyskytuje i jeden nakvašený exemplář Bigfoota, kterého lidský druh připravil o životní prostředí. Ten se nadále přesouvá do oblasti malého města, a začíná napadat jeho obyvatele...

V okolí se začnou vyskytovat mršiny vysoké zvěře. Toto bude místními obyvateli na účet přičteno černým medvědům. Posléze se však v okolí vyskytnou i roztrhané mršiny medvědů a lidí. Následovně je několika vesnickými jokly vypravena trestná výprava, která směřuje do močálu, v němž se odehrála většina mysteriózních událostí. Všichni lovci jsou Bigfootem postupněm eliminovámi. Zajímavostí budiž fakt, že jeden z miliaristů je ozbrojen legendární ruskou automatickou puškou jménem AK-74. Tento vidlák je do křoví zavlečen Sasquatchem, přičemž z hlavně jeho zbraně vyjde jeden jediný výstřel, což je samo o sobě velice nepravděpodobně (při zavadění prstu o spoušť by pravděpodobně vyšla celá dávka). Tento výstřel je navíc tak hlasitý a atypický, jakoby takřka vyšel z hlavně protitankové pušky.

Sasquatch
Humorná propagace produktu Sony (Pro odlehčení), Kredit: www.adsoftheworld.com

Tento film je neuvěřitelně předvidatelný. I nejnatvrdlejší osoba na této planetě by mohla  být během okamžiku sepsat mnohem lepší filmový scénář. Filmové efekty jsou naprosto zhovadilé. Speciální efekty se v tomto filmu prakticky nevyskytují. Scény, v nichž Bigfoot napadne místní lidi jsou zhotovené naprosto lajdácky. Creature Vision na tom není o moc lépe.

Nejvíce mne zřejmě rozesmály naprosto amatérské výkony herců a soundtrack, který zcela nepatřičně nesedí do filmového prostředí (některé scény dokonce do značné míry nabourává). Naprosto mne rozesmálo, že si hlavní aktér ze spousty možných zpraní pro finální konfrontaci vybral jakýsi pochybný ohňostroj a německou pistoli typu Glock. Výkonnou brokovnici značky Remington a další typy zbraní zanechal zcela bez povšimnutí... :-D

Film je zasazen o Americkém státě Ohio. Toto byla ohledně filmařů celkem dobrá volba. Ohio figurije celkem vysoko na seznamu pozorování neznámých primátů v Severní Americe. Podle "Bigfoot Field Researchers Organisation" zde mělo dojít k úctyhodným 208 pozorováním neznámých opolidí. Pozorování sou rozdělena do následujících okresů:  Adams (3), Allen (2), Ashland (4), Ashtabula (4), Athens (6), Auqlaize (1), Belmonst (0), Brown (2), Butler (3), Carroll (3), Champaing (3), Clark (5), Clermont (1), Clinton (0), Columbiana (9), Coshocton (4), Crawford (0), Cuyahoga (0), Darke (0), Defiance (2), Delaware (2), Erie (1), Fairfield (2), Fayette (0), Franklin (3), Licking (2), Logan (2), Lorain (4), Lucas (0), Madison (1), Mahoning (4), Marion (0), Medina (6), Meigs (0), Mercer (0), Miami (2), Monroe (1), Montgomery (3), Morgan (0), Morrow (5), Muskinqum (1), Noble (4), Ottawa (1), Paulding (0), Perry (2), Pickaway (2), Pike (2), Portage (13), Preble (2), Putnam (0), Richland (4), Ross (3), Sandusky (0), Scioto (6), Seneca (0), Shelby (1), Stark (8), Summit (6), Trumbull (4), Tuscawaras (5), Union (1), Van Wert (1), Vinton (5), Warren (0), Washington (6), Wayne (0), Williams (0), Wod (0), Wyandot (0)

1 člověk ohodnotil tento článek.