Jurská záhada 2. - Trojka na Isla Nublaru?

10. března 2012 v 2:16 | Isla-Nublar-Crew |  Jurský Park

Nyní již klasická hvězda stříbrného plátna: Slovutný (ano, mám poněkud v oblibě archaismy) Tyrannosaurus rex, Zdroj: www.ianemv.blogspot.com

Filmy ze série Jurský Park zde patrně není čtenářům tohoto blogu nutné představovat. Nicméně dovolte mi nyní prezentovat svoji současnou úvahu. Domnívám se, že je velice pravděpodobné, že film Jurský Park III (2001, Joe Johnston) se měl původně odehrávat na ostrově InGenu jménem Isla Nublar, kde se nacházel původní zábavní park známý z prvního filmu. Dle dostupných zdrojů se samozřejmě JPIII odehrává na Isla Sorně, je však možné, že v některém stádiu produkce bylo plánováno, že by se mohl odehrávat na Nublaru. Tento článek jsem chtěl sepsat již relativně dlouho. Čekal jsem však na další případný materiál - tím se nyní nakonec ukázal být videozáznam pojednávající o testech animatroniky velociraptora.

1. Podtitul: Je známo, že podtitul Jurského Parku III byl v určité fázi "Return to the park", tedy v překladu: Návrat do parku. Toto patrně nemůže odkazovat na Isla Sornu, jelikož se jednalo o výzkumné zařízení. Zábavní park se nacházel na Isla Nublaru, kam nás v roce 1993 zavedl Steven Spielberg ve filmové adaptaci příběhu na motivy veleúspěšné knihy Michaela Crichtona (1942-2008).

2. Antagonista: Původně měl být hlavním antagonistickým superpredátorem Baryonyx walkeri. Na základě oficiálních map je jasné, že tento teropod měl být po boku mnoha dalších druhů zasazen do zábavně edukativního parku na Nublaru. Později však bylo rozhodnuto v prospěch spinosaura, obecně vzato divácky atraktivnějšího dinosaura. Baryonyxe předčil hned ve dvou směrech - impozantní velikostí (momentálně je to největší teropod s nejdelší lebkou) a samozřejmě posléze zádovou plachtou, která ho opticky zvětšuje. Je zajisté možné, že Baryonyx se čistě hypoteticky vzato mohl vyskytovat na Sorně. Filmový kánon však jeho existenci dokládá pouze na Nublaru.

3. Hlavní protagonista: Úlohy hlavní postavy se měl původně zhostit Jeff Goldblum, který ve filmovém univerzu zosobňuje charismatického matematika Iana Malcolma. Ten si však několik týdnů před natáčením zranil nohu, přičemž filmařům sdělil, že, a nyní si dovolím citovat: "Jeho postava není pro příběh důležitá." Hlavní role se tedy ujal Sam Neill v roli sympatického paleontologa Alana Granta. Ten se v jedné scéně zmiňuje, že: "Na tomto ostrově jsem nikdy nebyl." Tím je samozřejmě myšlena Isla Sorna. Toto samé by stran Isla Nublaru mohl teoreticky prohlásit i původně plánovaný protagonista Ian Malcolm. Na základě prvního filmu víme, že se pohyboval na naprostém minimu plochy ostrova. De facto pouze putoval z heliportu do návštěvnického střediska a společně se zbytkem komise projel část safari. Později díky napadení tyrannosaurem zbytek filmu proležel na marodce. Jeho zkušenosti s ostrovem se s většinou postav z filmu zcela jasně nedají srovnávat.

4. Animatronika velociraptora: Patrně každý si pamatuje design velociraptorů z Jurského Parku III. Jedná se zde o sexuálně diverzifikované živočichy. Samci jsou tmavě šedí a jejich hlava disponuje chocholkou, která se strukturou a zbarvením podoba ostnům afrických dikobrazů. Samice je v doposud posledním filmu světlá s tmavými skvrnami. Nicméně však Velociraptor na nově zveřejnéném záznamu ze Studia Stana Winstona je hnědý (s některými pochopitelnými variacemi v odstínech), odpovídá tedy zvířatům, která se objevila v prvním filmu. A ano, samozřejmě i zde šlo o Isla Nublar. Je jinak i známo, že byly vyrobeny animatroniky pro jiné verze scénáře pro nový film, nicméně ty se týkají spíše pteranodonů, kteří měli mít ve filmu mnohem významnější roli.


Test animatroniky velociraptora, zdrojem jest:

Dovolte mi nyní položit vám otázku. Domvínáte se, že jeskutečně možné, že se poslední JP film mohl skutečně odehrávat na Nublaru?

Isla-Nublar-Crew
 

8 lidí ohodnotilo tento článek.

Anketa

Mohl se Jurský Park III hypoteticky odehrávat na Nublaru?

Vskutku
Nikoliv

Komentáře

1 HAAS HAAS | Web | 10. března 2012 v 14:22 | Reagovat

Podle mě se mohl odehrát na Nublaru... Jinak skvělá práce!

2 Alfaraptor Alfaraptor | Web | 10. března 2012 v 15:07 | Reagovat

Parádní článek, toho raptora jsem opravdu nečekal. Považuji tu hypotézu o Nublaru za skutečně velmi pravděpodobnou, jelikož většina projektů Jurského parku - ať už filmy nebo hry často procházely vcelku drastickými změnami.

3 mojeznamkyavatar mojeznamkyavatar | Web | 10. března 2012 v 18:27 | Reagovat

Zajímavé

4 dinosaurss dinosaurss | Web | 11. března 2012 v 10:42 | Reagovat

No, je možné ,že se film točil opravdu tam ,nicméně v DVD bonusech JP III (/Z natáčení jurského parku 3/) ,říká režisér Joe Johnston: "Džungle ve studiu 12 byla největší kulisa, jakou měl Ed Verreaux vyrobit, a ve filmu je vidět nejčastěji. Některé záběry ze studia vypadají, jako by se točili na Havaji. Když jsem se poprvé díval na celý film, musel jsem se sám sebe ptát: Je tohle Havaj, nebo studio? Prostřihy jsou naprosto bezchybné. Je to zásluha Eda Verreauxe, ale také hlavného kameramana Shellyho Johnsona, který kulisy ve studiu dokázal osvětlit tak, že vypadají dvakrát až třikrát větší než ve skutečnosti."............ Co se týče Velociraptora, říká o něm Stan Winston: "Můj oblíbený dinosaurus z filmu Jurassic Park III je velociraptor. Ten se poprvé objevil už v prvním filmu. Byl i ve filmu The Lost World. Ve filmu Jurassic Park III se vrací, ale tak, jak jsme ho ještě neviděli."

5 Your Your | E-mail | 16. března 2012 v 15:32 | Reagovat

je to možné protože na začátku 1 dílu prolétala helikoptéra kolem výběžku v moři který vypadá jako zub-Ve 3 pokračování je na začatku při nápise vstup jen oprávněným osobám ten samí zub nebo útvar!Je to hodně možné třeba jen využily jinou část ostrova

6 kryptoraptor kryptoraptor | 21. března 2012 v 15:23 | Reagovat

[5]: s tím souhlasím, na scénách příletu do JP a na začátku 3 je úplně identická část ostrova.

7 kryptoraptor kryptoraptor | Web | 7. května 2012 v 7:44 | Reagovat

A navíc, ve trojce jsou patrné výběhy, i když na sorně nemají co dělat

8 insejn. insejn. | E-mail | 17. října 2012 v 2:11 | Reagovat

nesouhlas, uz jen proto, ze ve tretim dilu se docela brzo objevi stejna budova vyzkumnyho centra, odkud malcolm a spol. volali o pomoc, stejne tak se tu objevi na dvojku odkazujici vrak auta, do kteryho se malcolm ukryl pred dotirajicimi velociraptory, auto ma na chlup stejne rozbity bocni okynko (to mel na svedomi prave jeden z raptoru). podoba velociraptoru je naprosto nahodna a jde spis o rozmar lidi (a vedecy poznani, ktery se za 8 let od prvniho filmu pochopitelne posunuly), ktery dinosaury pro film vytvareli, navic si ani vsichni raptori ve tretim dilu nejsou navzajem tolik podobny, aby se dalo rict, co to ve tretim dile kopirovali. co se tyce realii na ostrove, ktery si treba s tlw podobny, jde spis o lajdackost tvurcu. a ted si nejsem uplne jistej, ale kdesi se zminovalo, ze po udalostech z prvniho dilu mel bejt nublar srovnanej armadou se zemi.

9 HAAS HAAS | Web | 3. listopadu 2012 v 13:26 | Reagovat

Moment, Ian Malcolm měl být ve třetím díle? Tak to je vážně škoda, že se zde nakonec neobjevil... Nicméně ale musím souhlasit s Insejnem, ta budova je dosti povědomá.

10 HAAS HAAS | Web | 9. listopadu 2012 v 19:18 | Reagovat

[6]: To je možné, ale nesmíme opomenout, že JP se natáčel na jednom jediném havajském ostrově - aspoň myslím.

[7]: Byl jsem tak překvapen dějem, že jsem si jich jen letmo všiml... :-)

11 HAAS HAAS | Web | 4. února 2013 v 17:45 | Reagovat

[8]: Kostarická armáda vybombardovala Isla Nublar na konci první knihy. Nicméně ve filmu se tak nestalo a tak doposud v celém univerzu ostrov pravděpodobně "existuje" (nicméně, těžko říci, proč by se o tom Hammond Malcolmovi již kdysi nezmínil). Já osobně si však též myslím, že se odehrával na Isla Sorně. Co se tedy týče začátku filmu, opět se natáčel v mnohých scénách v krajině ostrova Kauai na Havaji a asi neexistoval dostatečný počet míst pro hledání (i když pláž z TLW by byla vhodná dost). Mohlo se zamýšlet o odehrávání se příběhu na Nublaru, ale odehrával se nakonec na Sorně. Jsem si ale vcelku jistý, že autentické lokace z prvního filmu, včetně bran atd. by se tam v případě Nublaru objevit měly. A nestalo se tak.

12 HAAS HAAS | Web | 21. dubna 2013 v 11:02 | Reagovat

[7]: A s těmi výběhy je to přece jasné - InGen v nich měl zvířata. Některá sice vypouštěl na jih ostrova, ale Hammond se v Trespasseru zmiňuje o tom, že třeba Raptory měly pozavírané ve výbězích. Odtud pocházejí...

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama