Bestiář - recenze knihy

16. července 2012 v 14:10 | Isla-Nublar-Crew |  Knihy

Obálka knihy Bestiář, Zdroj: www.knihy.heureka.cz

V první řadě musím poděkovat blízkemu příteli Alfaraptorovi z blogu www.trespasser.blog.cz, který mě seznámil s existencí knihy a doporučil mi ji. Bez jeho iniciativy by článek, který nyní čtete, nemohl vzniknout. Tato recenze ale bude spíše neobvyklá. Bestiář je typ knihy, u které by jakýkoliv spoiler mohl pokazit čtení následujícím čtenářům. Jen bych si dovolil jemnější náznak. Objevují se v knize v jakémkoliv kontextu prehistorická zvířata? Vskutku, jde tu o celou menažerii...

Čekáte epické a výpravné dobrodružství, kterými poslední dobou čtenáře oslňuje například James Rollins, Steve Alten, Scott Sigler nebo Jeremy Robinson? To tu nenajdete. Čtení je to spíše komorní, nicméně neuvěřitelně důstojné a působivé. Všechna témata v knize byla důkladně prozkoumáná a vše působí naprosto přesvědčivě. Veškeré postavy mi až neuvěřitelně časem přirostly k srdci. Od velikášského magnáta al-Kalliho až po fetující trosku Greera - pravděpodobně je to díky tomu, že postavy působí skutečně lidsky a jejich motivy jsou víceméně opodstatněné. Vše působí až neskutečně přesvědčivě. Za sebe mohu prohlásit, že jsem čekal mnohem více creature-feature akce, nicméně tento aspekt byl na samém konci knihy zcela bohatě vynahrazen, co se přesvědčivosti a autentičnosti týče.

Při výzkumu autor Robert Masello čerpal zejména z knihy Gorgon od Petera D. Warda, kterou jsem si shodou okolností nedávno zakoupil a chystám se jí pečlivě prostudovat a příležitostně používat jako zdroj odbornějších informací při práci na dalších článcích a různých projektech. Celá kniha je skutečně sugestivní a autor má dar čtenáře vtáhnout do příběhu. Vřele doporučuji.

3 lidé ohodnotili tento článek.