Leden 2013

O novinkách v Trespasseru s Alfaraptorem

28. ledna 2013 v 19:32 | Isla-Nublar-Crew |  Exkluzivní materiál

Alfaraptor á la Alan Grant ze snímku Jurský Park (1993), Zdroj: Alfaraptor

Tento nový rozhovor s Alfaraptorem z blogu www.trespasser.blog.cz se soustředí především na nové objevy ze současnosti, které úzce souvisejí s tvorbou této po letech již bezesporu legendární hry.

Isla-Nublar-Crew: "V první řadě bych Ti chtěl poděkovat za nabídku spolupráce na tomto rozhovoru. Většina bloggerů Tě patrně již zná, nicméně zřejmě i tak nebude od věci krátké představení. Mohl bys tedy, prosím?"

Alfaraptor: "Ale samozřejmě. Jsem Alfaraptor, herní archeolog a zakladatel stránky trespasser.blog.cz. Jejím hlavním cílem je informovat čtenáře o stejnojmenné hře vydané v roce 1998, která má velice zajímavou a složitou historii. Mezi mé zájmy patří četba, paleontologie, kryptozoologie, psaní povídek, tvorba filmových efektů, cestování a jízda na kole."

Isla-Nublar-Crew: "Od data vydání této hry už uplynulo tolik let a přesto se i tak co chvíli vynoří nějaká novinka nebo přinejmenším zajímavost. Jak si to osobně vysvětluješ?"

Alfaraptor: "Podle mě je to všechno o dobrých kontaktech, ochotě vývojářů poskytnout materiály a celkovému přístupu fanoušků k věci. Myslím, že když bývalí vývojáři vidí, kolik úsilí vkládají fanoušci do hry ještě po patnácti letech, jak skládají střípky této tajuplné mozaiky s cílem vytvořit si ucelenou představu o hře, dělá jim to velkou radost. Učitě je těší vidět jak znovu ožívají věci, se kterými si kdysi dali tolik práce a které měly být navždy zapomenuty. Právě proto si myslím, že komunitě takovéto poklady poskytují."

Isla-Nublar-Crew: "Velice krásně vyjádřeno. Dalším aspektem, který bych chtěl nadhodit je soundtrack. Ten sám o sobě samozřejmě není nijak extrémně revoluční a výrazný, nicméně z něj dýchá velice hutná atmosféra. Není vzácným jevem slyšet vybrané skladby v nejrůznějších dokumentárních pořadech, seriálech či dokonce filmech. Můžeš nám říci, jak se na to celé díváš ze své osobní perspektivy?

Alfaraptor: "Autorem soundtracku je skladatel Bill Brown, jehož hudbu budete v současnosti nejspíš znát například ze seriálu Kriminálka New York. Jeho skladby jsou poslechově velmi zajímavé, a tak není divu, že se některé z nich, jmenovitě Crashed Helicopter, Raptor Chase 3, Geothermal Control Room nebo InGen Computer Building objevily v různých obměnách i jinde než ve hře. Ovšem zda k tomu došlo s přičiněním pana Browna nebo bez něj, to už je jiná otázka..."

Isla-Nublar-Crew: "Současných novinek v oblasti Trespasseru je skutečně mnoho. Mohl bys nás se všemi nějak na základní úrovni seznámit? Jaké z objevů osobně považuješ za nejdůležitější a proč?"

Alfaraptor: "Z těch nejvýznamnějších současných objevů bych se rád zmínil o nálezu levelu Jungle Road, který je datován do období mezi 11. - 15. dubnem 1998. Představuje tak nejstarší dochovanou verzi Trespasseru vůbec. Jedná pouze o hrubě rozvrženou kostru levelu. Jedinečný je tento nález také z toho důvodu, že obsahuje model slavné kamenné mayské tváře, která byla doposud známa jen z několika poznámek a jednoho promosnímku. Neméně důležitým objevem je také původní scénář komentářů Johna Hammonda, ze kterého předčítal sám sir Richard Attenborough, který Hammonda ztvárnil ve hře i v prvních dvou dílech Jurského parku. Obsahuje okolo 80 doposud neznámých komentářů. Poslední novinku, kterou bych zde rád zmínil, je nález prototypu modelu Anne, hlavní postavy Trespasseru. Od modelů z betaverze 96 a finální verze se liší tím, že má obě ruce a náznak nohou."

Isla-Nublar-Crew: "Můžeš čtenářům přiblížit ony rozšířené poznámky Johna Hammonda? Prozrazují něco zásadnějšího? Často se také hovoří o různých verzích levelů pro Trespasser - kolik by jich mělo celkem být a jaké procento z nich bylo doposud zveřejněno? Domníváš se, že se ještě vynoří další verze?"

Alfaraptor: "Tato verze Hammondových komentářů podstatně rozšiřuje naše poznatky o historii ostrova a celého procesu oživení dinosaurů. Za zvlášť důležité považuji zmínky o býložravém dinosaurovi Gallimimovi a dobrodruhovi Haroldu Greenwoodovi. Díky informacím o Greenwoodovi se mi podařilo sestavit alespoň přibližnou podobu jeho posledních okamžiků na Site B. Původně bylo v Trespasseru 11 levelů, z nichž byly některé postupně slučovány nebo rozdělovány na menší části. Nejdiskutovanějšími levely jsou v této době Plantation House a Plains, které se jako samostatně hratelné levely nedochovaly. Donedávna k nim patřil i legendární level Pine Valley, který dnes díky existenci betaverze 96 existuje v hratelné podobě. Šance, že se objeví další betaverze Trespasseru není malá, ale ani velká. Nicméně, po takových objevech jako je betaverze 96 a Jungle Road z dubna 1998 je stále možné, že "někde v temné místnosti, ve špinavé, rozpadající se budově" čeká další betaverze..."

Isla-Nublar-Crew: "Bylo by možné čtenářům nějak detailněji přiblížit skon onoho fiktivního dobrodruha? Pokud vím, tak jsi také v současnosti pracoval na teorii, která se zabývala lokální populací tyranosaura a střetu dvou zástupců jeho rodu za městečkem."

Alfaraptor: "Moje teorie se opírá o kombinaci poznatků z vývojářských dokumentů, komentářů a dostupných verzí hry. Z toho docházím k teorii, že Greenwood nejspíš objevil stále funkční vozidlo, který plánoval dojet až k elektrárně a posléze k laboratornímu komplexu. Avšak při jízdě planinami plnými dinosaurů si jej všiml jistý dravec, který v něm spatřil snadnou kořist. K úvaze o populaci tyrannosaurů mě přivedl jeden rozhovor s vývojářem popisujícím souboj dvou samic za městečkem. Po patřičném výzkumu do sebe začalo všechno překvapivě zapadat a výsledek byl opravdu zajímavý. Případné zájemce, kteří by chtěl znát výsledky mého výzkumu bych odkázal na články Harold Greenwood a Souboj Tyrannosaurů za Městečkem."

Isla-Nublar-Crew: "V neposlední řadě by zřejmě nebylo od věci zmínit se o současných herních modifikacích, které si kladou za cíl vytvořit prostředí, které by se co nejvíce podobalo původně zamýšlenému konceptu Trespasseru - to samé platí i o příběhu. Jak postupují prace na oněch herních modifikacích? Domníváš se, že některá z nich má větší potenciál?"

Alfaraptor: "Ano, v poslední době se zde objevilo několik projektů, z nichž nejslibněji vypadají dva. Jeden je postaven na CryEnginu, druhý používá Unity Engine. Zatímco druhý zmiňovaný postupuje docela svižně, ten první tak často aktualizovaný není. Za to, když už nějaká ta aktualizace přijde, je opravdu na co se dívat. Podle mě má větší potenciál projekt založený na CryEnginu."

Isla-Nublar-Crew: "Tímto se tedy náš rozhovor pomalu chýlí ke konci. V duchu názvu článku - tedy co se novinek v rámci Trespasseru týče - Je zde dále něco dalšího, co stojí za zmínku?"

Alfaraptor: "Opět se potvrdilo rčení "Trespasser nikdy nepřestane překvapovat". Právě teď jsem se na komunitním fóru fanouškovské organizace TresCom dočetl, že byly objeveny dvě verze levelu Ingen Town z června 1998, které se od sebe liší jen velmi málo, protože je dělí jen rozestup několika dnů. Tyto verze prý obsahují mnohem více vstupů do městečka, než verze mladší. Jakmile budou k mání, okamžitě se pustím do jejich zevrubného zkoumání ."

Isla-Nublar-Crew: "V samotném závěru bych Ti chtěl moc poděkovat za Tvůj čas strávený prací na tomto rozhovoru, můj příteli. Je tu ještě cokoliv, co bys chtěl dodat? Vzkázal bys rád něco čtenářům blogu?"

Alfaraptor: "I já děkuji, za uskutečnění tohoto rozhovoru, je to pro mne velká čest. Chtěl bych říct, že výzkum Trespasseru je jedno nekončící dobrodružství plné zvratů a netušených objevů. Kolikrát připomíná práci detektiva nebo archeologa skládajícího jednotilvé části složité mozaiky, které chybí spousty dílků. Je to časově velice náročný koníček, mnohdy extrémně vyčerpávající, avšak největší odměnou jsou pro mě kladné ohlasy věrných čtenářů mého blogu. Jak vždycky říkám: "Trespasser nikdy nepřestane překvapovat.""

Isla-Nublar-Crew

Jurassic attack - várka informací

17. ledna 2013 v 1:30 | Isla-Nublar-Crew |  Filmy

Nová verze plakátu filmu Jurassic attack, Zdroj: www.forum.animalattack.info

Premiéra filmu Jurassic attack se nezadržitelně blíží rychlostí rozlíceného deinonycha a tím pádem bylo poslední dobou zveřejněno mnoho nového materiálu. Máme tu zbrusu nový oficiální plakát, trailer a dokonce i hromadu snímků z filmu. Ano, tato informační mozajka jasně naznačuje, že půjde o film ryze béčkového ražení, nicméně osobně bych rád velice opatrně dodal, že i tak se na film relativně těším, neboť patrně půjde alespoň o vcelku vtipnou podívanou, která se nebere vážně. Nově zveřejněný materiál odhaluje i několik dinosaurů, kteří se ve filmu objeví - v první řadě tu máme brachiosauridního sauropoda a ceratopsida rodu Triceratops. O něm lze úspěsně tvrdit, že jako by z oka vypadl triceratopsovi z Prehistorického parku (2006) - alespoň stran zbarvení vejíře. Z dravců prozatím známe jakéhosi dromaeosauridního dravce, který se do značné míry podobá velociraptorovi z Jurského Parku III (2001) nebo z herní modifikace Primal carnage. A samozřejmě se zde objevuje i Tyrannosaurus - celý digitální model je založený na dinosaurovi z filmu Tyranosaurus: zhouba Aztéků (2007) - v některých detailech byla pouze pozměněna jeho lebka. Nyní se podobá spíše tyrannosaurovi z Jurského parku (1993). Co se týče samotné originality a autentičnosti se tedy tvůrci dozajista nepřetrhli.


Trailer snímku Jurassic attack, Zdroj: EagleAustralia


Velociraptor (?), Zdroj: www.fangoria.com


Rozloučení s vrtulníkem, Zdroj: www.fangoria.com
Podobná scéná se původně dle zveřejněných skriptů měla objevit ve filmovém Jurském parku (1993). Další její stopa je zanechána v původních komiksech, kde v jednom ze závěrečných políček Tyrannosaurus zírá na odlétající helikoptéru InGenu.


Velociraptor útočí, Zdroj: www.fangoria.com


Běh o život s rohatcem v zádech, Zdroj: www.fangoria.com


Z něj zbyde jen trhanec, Zdroj: www.fangoria.com


Impozantní podívaná - střet titánů doby křídové, Zdroj: www.fangoria.com


Zběsilý útěk - chléb herců v béčkových filmech, Zdroj: www.fangoria.com


Skolený obr, Zdroj: www.fangoria.com

Isla-Nublar-Crew

Nový jurský plakát od Monda

17. ledna 2013 v 0:45 | Isla-Nublar-Crew
V průběhu podzimu 2011 jsem čtenáře blogu informoval, že společnost Mondo vytvořila několik plakátů (z nichž dva byly víceméně vytvořeny v duchu retro stylu), které měly doprovázet vydání Jurského Parku na Blu-Ray nosičích. Po více jak roce se lidé s Monda opět vytáhli s další velice vydařenou prací. Jejich nejaktuálnější práce zobrazuje samici tyrannosaura, která v majestátní a zároveň poměrně dynamické pozici stojí nad zdemolovaným vozidlem a řve. Pozadí je zpestřeno i zničenou sekcí plotu, který původně obklopoval výběh tyrannosaura.


Nejnovější Mondo plakát s tématikou Jurského Parku, Zdroj: Archiv autora

Isla-Nublar-Crew

Jurský Park IV má stanovenou premiéru

13. ledna 2013 v 10:51 | Isla-Nublar-Crew |  Jurský Park IV

Genus Velociraptor ze snímku Jurský Park III, Zdroj: Archiv autora

Společnost Universal nyní oznámila, že premiéra nového dílu Jurského Parku bude s konečnou platností stanovena na 14. července 2014. Nejedná se o žádnou spekulaci a pravděpodobně ani o uměle vytvořený hoax. Víceméně se tedy potvrdila dřívější slova filmového producenta Franka Marshalla, který relativně nedávno tvrdil, že se JP IV dostane na plátna kin v průběhu následujícícho roku. Údajných premiér byly zveřejněny už doslova zástupy, světem proletěla spousta spekulací. Tvůrci se delší dobu báli hovořit konkrétněji. Domnívám se, že zveřejnění dalšího nedodrženého termínu by bylo i pro samotné tvůrce velice potupné, těchto dezinformací jsme jako fanouškové zažili již dost. Myslím, že tvůrci by již neriskovali s dalším termínem, který by nebyli schopni dodržet.. Stran časových výhledů je celý projekt včetně předprodukce, samotného filmování a obvykle velice táhlé postprodukce skutečně zvládnutelný..

Na scénáři by mělo stále pracovat tvůrčí duo Ricka Jaffy a Amandy Silverové, kteří stojí i za scénářem filmu Zrod planety opic (2011), který já osobně ze své vlastní perspektivy shledávám velice zdařilým. S pokračováním jedné klasiky (technicky vzato prequelem) naložili velice důstojně. Není důvod domnívat se, že by to neměli zvládnout i u jiné nezapomenutelné filmové série, která svého času díky speciálním efektům změnila svět kinematografie.

V posledním bodě bych se chtěl čtenářům omluvit za rapidně sníženou aktivitu. Je způsobena hned několika faktory: zaměstnání na plný úvazek, přivýdělky v oblasti výuky cizích jazyků, studování nejrůznějších vědních oborů prostřednictvím literatury faktu, objevování nových oblastí populární kultury a v neposlední řadě i cestování, o několika mých osobních projektech ani nemluvě. Budu se snažit, aby byl blog aktualizován mnohem častěji, to slibuji. Tímto se čtenářům omlouvám za dosavadní sníženou aktivitu. Blog pro mne z nostalgického hlediska znamená skutečně moc a je mi to osobně líto. S pozdravem,

Isla-Nublar-Crew