O novinkách v Trespasseru s Alfaraptorem

28. ledna 2013 v 19:32 | Isla-Nublar-Crew |  Exkluzivní materiál

Alfaraptor á la Alan Grant ze snímku Jurský Park (1993), Zdroj: Alfaraptor

Tento nový rozhovor s Alfaraptorem z blogu www.trespasser.blog.cz se soustředí především na nové objevy ze současnosti, které úzce souvisejí s tvorbou této po letech již bezesporu legendární hry.

Isla-Nublar-Crew: "V první řadě bych Ti chtěl poděkovat za nabídku spolupráce na tomto rozhovoru. Většina bloggerů Tě patrně již zná, nicméně zřejmě i tak nebude od věci krátké představení. Mohl bys tedy, prosím?"

Alfaraptor: "Ale samozřejmě. Jsem Alfaraptor, herní archeolog a zakladatel stránky trespasser.blog.cz. Jejím hlavním cílem je informovat čtenáře o stejnojmenné hře vydané v roce 1998, která má velice zajímavou a složitou historii. Mezi mé zájmy patří četba, paleontologie, kryptozoologie, psaní povídek, tvorba filmových efektů, cestování a jízda na kole."

Isla-Nublar-Crew: "Od data vydání této hry už uplynulo tolik let a přesto se i tak co chvíli vynoří nějaká novinka nebo přinejmenším zajímavost. Jak si to osobně vysvětluješ?"

Alfaraptor: "Podle mě je to všechno o dobrých kontaktech, ochotě vývojářů poskytnout materiály a celkovému přístupu fanoušků k věci. Myslím, že když bývalí vývojáři vidí, kolik úsilí vkládají fanoušci do hry ještě po patnácti letech, jak skládají střípky této tajuplné mozaiky s cílem vytvořit si ucelenou představu o hře, dělá jim to velkou radost. Učitě je těší vidět jak znovu ožívají věci, se kterými si kdysi dali tolik práce a které měly být navždy zapomenuty. Právě proto si myslím, že komunitě takovéto poklady poskytují."

Isla-Nublar-Crew: "Velice krásně vyjádřeno. Dalším aspektem, který bych chtěl nadhodit je soundtrack. Ten sám o sobě samozřejmě není nijak extrémně revoluční a výrazný, nicméně z něj dýchá velice hutná atmosféra. Není vzácným jevem slyšet vybrané skladby v nejrůznějších dokumentárních pořadech, seriálech či dokonce filmech. Můžeš nám říci, jak se na to celé díváš ze své osobní perspektivy?

Alfaraptor: "Autorem soundtracku je skladatel Bill Brown, jehož hudbu budete v současnosti nejspíš znát například ze seriálu Kriminálka New York. Jeho skladby jsou poslechově velmi zajímavé, a tak není divu, že se některé z nich, jmenovitě Crashed Helicopter, Raptor Chase 3, Geothermal Control Room nebo InGen Computer Building objevily v různých obměnách i jinde než ve hře. Ovšem zda k tomu došlo s přičiněním pana Browna nebo bez něj, to už je jiná otázka..."

Isla-Nublar-Crew: "Současných novinek v oblasti Trespasseru je skutečně mnoho. Mohl bys nás se všemi nějak na základní úrovni seznámit? Jaké z objevů osobně považuješ za nejdůležitější a proč?"

Alfaraptor: "Z těch nejvýznamnějších současných objevů bych se rád zmínil o nálezu levelu Jungle Road, který je datován do období mezi 11. - 15. dubnem 1998. Představuje tak nejstarší dochovanou verzi Trespasseru vůbec. Jedná pouze o hrubě rozvrženou kostru levelu. Jedinečný je tento nález také z toho důvodu, že obsahuje model slavné kamenné mayské tváře, která byla doposud známa jen z několika poznámek a jednoho promosnímku. Neméně důležitým objevem je také původní scénář komentářů Johna Hammonda, ze kterého předčítal sám sir Richard Attenborough, který Hammonda ztvárnil ve hře i v prvních dvou dílech Jurského parku. Obsahuje okolo 80 doposud neznámých komentářů. Poslední novinku, kterou bych zde rád zmínil, je nález prototypu modelu Anne, hlavní postavy Trespasseru. Od modelů z betaverze 96 a finální verze se liší tím, že má obě ruce a náznak nohou."

Isla-Nublar-Crew: "Můžeš čtenářům přiblížit ony rozšířené poznámky Johna Hammonda? Prozrazují něco zásadnějšího? Často se také hovoří o různých verzích levelů pro Trespasser - kolik by jich mělo celkem být a jaké procento z nich bylo doposud zveřejněno? Domníváš se, že se ještě vynoří další verze?"

Alfaraptor: "Tato verze Hammondových komentářů podstatně rozšiřuje naše poznatky o historii ostrova a celého procesu oživení dinosaurů. Za zvlášť důležité považuji zmínky o býložravém dinosaurovi Gallimimovi a dobrodruhovi Haroldu Greenwoodovi. Díky informacím o Greenwoodovi se mi podařilo sestavit alespoň přibližnou podobu jeho posledních okamžiků na Site B. Původně bylo v Trespasseru 11 levelů, z nichž byly některé postupně slučovány nebo rozdělovány na menší části. Nejdiskutovanějšími levely jsou v této době Plantation House a Plains, které se jako samostatně hratelné levely nedochovaly. Donedávna k nim patřil i legendární level Pine Valley, který dnes díky existenci betaverze 96 existuje v hratelné podobě. Šance, že se objeví další betaverze Trespasseru není malá, ale ani velká. Nicméně, po takových objevech jako je betaverze 96 a Jungle Road z dubna 1998 je stále možné, že "někde v temné místnosti, ve špinavé, rozpadající se budově" čeká další betaverze..."

Isla-Nublar-Crew: "Bylo by možné čtenářům nějak detailněji přiblížit skon onoho fiktivního dobrodruha? Pokud vím, tak jsi také v současnosti pracoval na teorii, která se zabývala lokální populací tyranosaura a střetu dvou zástupců jeho rodu za městečkem."

Alfaraptor: "Moje teorie se opírá o kombinaci poznatků z vývojářských dokumentů, komentářů a dostupných verzí hry. Z toho docházím k teorii, že Greenwood nejspíš objevil stále funkční vozidlo, který plánoval dojet až k elektrárně a posléze k laboratornímu komplexu. Avšak při jízdě planinami plnými dinosaurů si jej všiml jistý dravec, který v něm spatřil snadnou kořist. K úvaze o populaci tyrannosaurů mě přivedl jeden rozhovor s vývojářem popisujícím souboj dvou samic za městečkem. Po patřičném výzkumu do sebe začalo všechno překvapivě zapadat a výsledek byl opravdu zajímavý. Případné zájemce, kteří by chtěl znát výsledky mého výzkumu bych odkázal na články Harold Greenwood a Souboj Tyrannosaurů za Městečkem."

Isla-Nublar-Crew: "V neposlední řadě by zřejmě nebylo od věci zmínit se o současných herních modifikacích, které si kladou za cíl vytvořit prostředí, které by se co nejvíce podobalo původně zamýšlenému konceptu Trespasseru - to samé platí i o příběhu. Jak postupují prace na oněch herních modifikacích? Domníváš se, že některá z nich má větší potenciál?"

Alfaraptor: "Ano, v poslední době se zde objevilo několik projektů, z nichž nejslibněji vypadají dva. Jeden je postaven na CryEnginu, druhý používá Unity Engine. Zatímco druhý zmiňovaný postupuje docela svižně, ten první tak často aktualizovaný není. Za to, když už nějaká ta aktualizace přijde, je opravdu na co se dívat. Podle mě má větší potenciál projekt založený na CryEnginu."

Isla-Nublar-Crew: "Tímto se tedy náš rozhovor pomalu chýlí ke konci. V duchu názvu článku - tedy co se novinek v rámci Trespasseru týče - Je zde dále něco dalšího, co stojí za zmínku?"

Alfaraptor: "Opět se potvrdilo rčení "Trespasser nikdy nepřestane překvapovat". Právě teď jsem se na komunitním fóru fanouškovské organizace TresCom dočetl, že byly objeveny dvě verze levelu Ingen Town z června 1998, které se od sebe liší jen velmi málo, protože je dělí jen rozestup několika dnů. Tyto verze prý obsahují mnohem více vstupů do městečka, než verze mladší. Jakmile budou k mání, okamžitě se pustím do jejich zevrubného zkoumání ."

Isla-Nublar-Crew: "V samotném závěru bych Ti chtěl moc poděkovat za Tvůj čas strávený prací na tomto rozhovoru, můj příteli. Je tu ještě cokoliv, co bys chtěl dodat? Vzkázal bys rád něco čtenářům blogu?"

Alfaraptor: "I já děkuji, za uskutečnění tohoto rozhovoru, je to pro mne velká čest. Chtěl bych říct, že výzkum Trespasseru je jedno nekončící dobrodružství plné zvratů a netušených objevů. Kolikrát připomíná práci detektiva nebo archeologa skládajícího jednotilvé části složité mozaiky, které chybí spousty dílků. Je to časově velice náročný koníček, mnohdy extrémně vyčerpávající, avšak největší odměnou jsou pro mě kladné ohlasy věrných čtenářů mého blogu. Jak vždycky říkám: "Trespasser nikdy nepřestane překvapovat.""

Isla-Nublar-Crew
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 HAAS HAAS | Web | 29. ledna 2013 v 15:19 | Reagovat

Zajímavý rozhovor. Jenom mám malinkou otázku: Proč všichni útočíte na kostýmy Alana Granta?

2 Alfaraptor Alfaraptor | Web | 29. ledna 2013 v 16:55 | Reagovat

[1]: Protože je to kostým jednoduchý a cenově dostupný. ;) Taky je to moje nejoblíbenější postava JP univerza.

3 HAAS HAAS | Web | 29. ledna 2013 v 17:40 | Reagovat

[2]: Tak já teda zaútočím na černé oblečení od Iana. To je snad taky, doufám, cenově dostupné... Jen tak, aby do sbírky připadla konečně nějaká jiná postava (a má nejoblíbenější).

4 Canis lupus Canis lupus | Web | 6. února 2013 v 15:16 | Reagovat

tak mě napadá, kdo je na facebooku, co tak vytvořit skupinu: Blogy s Dinosaury
kde bychom dávali svoje nové články a tím by se rozšířilo i povědomí o naších blozích?

5 HAAS HAAS | Web | 6. února 2013 v 16:26 | Reagovat

[4]: To jsi moc hezky zkopíroval, kamaráde. A taky mě naštval.

6 Canis lupus Canis lupus | Web | 7. února 2013 v 9:12 | Reagovat

[5]:: Záměrem bylo informovat, kteří by potencionálně mohli mít zájem :)

7 Chose Chose | 20. února 2013 v 13:39 | Reagovat

Tady to umírááá nějak!!!
Článkolační čtenáři hladoví po tvých článcích :)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama